Innkjøpshjelp

Vi har frivillige som ringer deg om du ønsker noen å snakke med, eller om du har behov for hjelp til innkjøp av dagligvarer.

Innhold

Innkjøpshjelp

Er du i hjemmeisolasjon eller – karantene og har behov for innkjøp og levering av dagligvarer? Frogn kommune gir deg denne tjenesten i samarbeid med Drøbak Frogn Idrettslag (DFI) og Frivilligsentralen.

Hvordan få hjelp til innkjøp?

For å bruke tjenesten trenger du kun å:
1. Last ned Nyby Appen og registrerer en bruker
2. Velg Be om hjelp fra frivillige i Frogn kommune
3. Legg inn forespørsel og hvor du bor
4. En av våre frivillige kontakter deg så snart det er kapasitet

Slik løses oppdraget
5. Handlelisten sendes på SMS til den frivillige (ikke apotekvarer eller alkoholholdig drikke)
6. Du mottar kvittering og beløp som skal sendes VIPPS 598366 Frogn kommune
7. Varene leveres utenfor døren
8. Den frivillige har kommunens identitetskort, signert taushetserklæring og kjenner rutine for smittevern

Søppel og avfallshåndtering kan ikke den frivillige hjelpe deg med.

Du kan melde ditt behov her (nyby.no)

Har du spørsmål eller behov for bistand til registering og innbetaling kontakt
Frogn kommune:
postmottak@frogn.kommune.no
tlf. 64 90 60 00