Sikker digital post til Frogn kommune

Henvendelser til Frogn kommune kan sendes via eDialog. Gjennom eDialog kan du sende oss brev og dokumenter elektronisk, på en trygg måte, selv om de er unntatt offentlighet.

Innhold

Hvordan sende inn

Slik kan du sende henvendelser og dokumenter til kommunen via eDialog. OBS: Melding om feil sender du inn via Meld en feil.

Gå til eDialog

  1. Logg inn med din personlige elektronisk ID, slik som BankID.
  2. Velg om du er privatperson/innbygger (legg inn fødselsnummer)
    eller om du representerer en virksomhet (legg inn organisasjonsnummer)
  3. Gi en beskrivelse i kommentarfeltet
  4. Dersom du fått et saksnummer av oss, legg inn dette sammen med beskrivelse av innhold
  5. Husk å laste opp eventuelle vedlegg før du sender skjemaet
  6. Klikk på «Send forsendelse». Du vil motta kvittering på e-post.

Fordeler

Det er flere fordeler med eDialog

  • Sikker kanal – all kommunikasjon er kryptert slik at du kan stole på at henvendelsen kommer fram, trygt og sikkert. 
  • Sikker identifikasjon av avsender og mottaker - eDialog garanterer at videre kommunikasjon foregår mellom de rette partene.  
  • Det som sendes inn gjennom eDialog mottas direkte i sak/arkivsystemet vårt.

Unntak fra bruk

Dersom det allerede finnes et elektronisk skjema til det du skal sende inn, f.eks. søknad om barnehageplass, søknad om skolefri mm. skal du ikke benytte eDialog.

Andre skjema

Frogn kommune har mange elektroniske skjema du kan benytte.

Klikk her for en oversikt over andre skjema